Mijn woonsituatie

Voor m’n ongeluk woonde ik in de laagbouw op Uilenstede. Dit is een studentenwoningcomplex in Amstelveen, dicht tegen Amsterdam aan.  Ik had niet m’n eigen badkamer dus de huur was heel laag (laag als in maar 290 euro per maand voor een kamer van 12 m2 vlakbij Amsterdam). Ik ben hier in de zomer van 2018 naartoe verhuisd. Ik was net opnieuw verhuisd, naar het huis van de buren, waar ik drie dagen mee bezig ben geweest. Drie dagen omdat ik enorm veel teringzooi heb (lees; heel veel kleren) en niks weggooi. Ik kende dit huis al supergoed omdat ik dus sinds de zomer van 2018 al in het huis ernaast woonde. Ik ben uiteindelijk van huis geswitcht omdat ik de rommel die mijn eigen huis maakte, na drie jaar redelijk zat was.  

Omdat ik klaar was met de rommel, niet zozeer met de mensen, heb ik iedereen persoonlijk verteld dat ik naar de buren ging verhuizen. Het was voor mij namelijk erg belangrijk dat ik wel een goede relatie hield met de mensen in mijn oude huis. Alles ging gelukkig vrij soepel en na drie dagen verhuizen, was ik (eindelijk) klaar.  Het kerstdiner was net geweest en ik zat net drie dagen in mijn nieuwe plekje toen ik mijn ongeluk kreeg. Mijn kamer daar is nog een halfjaar aangehouden, omdat het nog niet zeker was waar ik qua herstel uit zou komen en al mijn spullen stonden daar.

 

Uiteindelijk werd het duidelijk dat ik weer op mezelf kon wonen, maar in een studentenhuis wonen zat er niet in. Ten eerste was ik (op dat moment) geen student, dus kon ik daar ook niet wonen, ten tweede zat mijn kamer recht naast de woonkamer. Als je weleens in een studentenhuis bent geweest weet je wel dat dat niet heel chill is. Er zaten ook 14 mensen in één studentenwoning dus dat in combinatie met mijn letsel en hoe mijn leven er überhaupt toen uitzag, was niet te doen.

 

Mijn moeder heeft uiteindelijk een makelaar ingeschakeld (want een woning vinden in Amsterdam is echt niet te doen) en die hadden nog wel iets. Ze hadden net een nieuwe verdieping opgekocht in een flatgebouw. Eigenlijk heb je een inkomenseis wanneer je daar wilt wonen, maar aangezien ik niet meer werk kon ik daar met geen mogelijkheid aan voldoen. Nadat mijn moeder mijn situatie aan de makelaar had uitgelegd, hadden ze met me te doen en verviel voor mij de inkomenseis. We zijn bij het flatgebouw langsgegaan en kregen één van de beschikbare studio’s te zien. Ik was meteen verkocht. Daarnaast weet ik hoe moeilijk het is om een woning te vinden in Amsterdam, dus dat ik deze optie had was top.

 

Ik ben gelukkig niet opnieuw drie dagen bezig geweest met verhuizen. Mijn moeder had alle spullen ook al in dozen ingepakt, wat erg veel tijd en moeite scheelde. Ik had nog wat extra hulp ingeschakeld van twee vrienden en mijn ouders hielpen ook mee. Alle spullen waren vrij snel van A naar B vervoerd en het uitpakken duurde ook niet al te lang.

 

Inmiddels ben ik een halfjaar verder en nog steeds erg blij met mijn woning. Ik ben al wel een paar keer terug geweest op Uilenstede en ik mis het toch wel hoor. De gezelligheid, de mensen, het feit dat je altijd mensen om je heen hebt. Zo’n switch van 13 huisgenoten naar helemaal niemand is toch wel heftig. Gelukkig kan ik het goed met mezelf vinden maar soms is het wel eenzaam. Het liefst zou ik in de toekomst weer met mensen willen samenwonen, maar voor deze situatie is alleen wonen wel het beste. Waar ik wel weer een voordeel mee heb is dat nu (bijna) al mijn vrienden ontzettend dichtbij wonen. Iedereen woont namelijk zo’n beetje in hetzelfde gebied dus in plaats van op een halfuur fietsen afstand, wonen ze nu maar op 10 minuten fietsen afstand.

 

Omdat ik waarschijnlijk nog wel even op deze plek woon, wil ik ook wat dingen aanpassen. Een stukje van een muur schilderen, nieuwe stoelen, een muursticker op de muur plakken, een nieuwe kledingkast aanschaffen, ik heb aardig wat plannen. Aangezien ik een hbo-studie doe heb ik ook voorjaarsvakantie, dus ik wil in die week denk ik mijn studio een make-over geven.

 

Of ik in de toekomst weer kan samenwonen met huisgenoten en wanneer dat dan gaat zijn moet ik nog zien. Voor nu zit ik op een prima plek en hoewel ik het mis om huisgenoten te hebben, is het voor de situatie waar ik in zit, wel beter. Plus Vondelpark is maar een kwartiertje lopen, wat top is. 

Reacties

  1. Pien in de voorjaarsvakantie: "hi, welcome to my new crib" hahah
    Kan niet wachten om het eindresultaat te zien ;)
    Gegroet, Maart

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Pien om te lezen dat het weer beter met je gaat. Succes met je studie en je herstel. Groeten van je muziekdocent meneer Quaak.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten