Goede week

Deze week had ik een goede week. Tot nu toe dan, het is vrijdagmiddag nu. Ik heb goede gesprekken met school gehad, een vriend gezien en mee gegeten, een vriendin uit Antigua gezien (die was weer hier!), en ook al drie keer gesport. Straks ga ik nog met een vriendin naar Vondelpark en zondag met een andere vriendin naar een museum. Lekker druk dus. Op dit soort momenten ben ik zo dankbaar dat ik weinig last heb van oververmoeidheid. 

Voor het eerst in tijden durf ik weer voorzichtig naar de toekomst te kijken. Ik heb nog steeds geen idee waar ik ga komen, maar wel steeds meer vertrouwen dat ik er ga komen. Het zou heel goed kunnen dat ik volgende week weer een rotweek heb, dat sluit ik niet uit. 

Maar zolang het even wat beter gaat, geniet ik weer van het leven.

 

Er gaan leuke dingen gebeuren binnenkort en ik ben heel benieuwd wat het leven me verder gaat brengen. Een jaar geleden was ik mentaal nog niet zo ver als dat ik nu ben. Ik wilde niks te maken hebben met hersenletsel en het absoluut niet algemeen bekend maken dat ik dit heb. Nou, daar is een hele hoop in veranderd, ik probeer mijn ongeluk om te zetten in iets positiefs. Ik wil mensen bewust maken van hersenletsel onder jongeren, dat dit vaker voorkomt dan je denkt.


Ik vind het belangrijk dat dit bekend word en onder de aandacht komt. En ik ben een persoon die niet bang is om hier open over te zijn. Ik wil iedereen graag meer over dit onderwerp leren en hoewel ik niet het heftigste geval ben, ben ik wel de juiste persoon om dit onder de aandacht te brengen. Het maakt me oprecht niet uit om erover te praten. Omdat ik geheugenverlies heb kan ik me de allerergste tijd net na mijn ongeluk ook niet herinneren. In het Daan Theeuwes Centrum (waar ik revalideerde) heb ik goed kunnen zien wat de uitkomst van hersenletsel ook kan zijn. Ik heb enorm veel geluk gehad met mijn nasleep. Van een rolstoel en hulp nodig hebben bij alles (wassen, eten, naar de wc gaan) ben ik naar zelfstandig wonend en studerend in Amsterdam gegaan. In een halfjaar tijd. En dan was ik nog aan het zeuren dat ik het te langzaam ging, hahaha.


Maar dat ik een goede week had, betekent wel dat ik verder niet heel veel te vertellen heb. Ik ben nergens echt tegen aangelopen deze week en heb geen nieuwe ervaringen gehad. School gaat ook goed en ik heb goed contact met mijn leraren. Ze gaan me helpen als ik iets niet snap of ergens niet uitkom, erg fijn. En verder heb ik dus niks te melden, dus tot volgende week. 

Reacties