Vakantie

Ik ben voor het eerst in 2,5 jaar weer een weekje op vakantie geweest. Samen met mijn vader ging ik een weekje naar Malaga. Ik heb ervan genoten en (natuurlijk) weer van alles over mezelf geleerd. Zo heb ik echt acht uur slaap per nacht nodig. Ik slaap pas binnen een halfuur/uur dus acht uur op bed liggen is voor mij niet genoeg. Na drie dagen te weinig slaap, trok ik het niet meer. Mijn vader slaapt binnen tien minuten dus dit was allemaal nieuwe informatie voor hem. De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen. 

Verder moet ik een manier vinden om mijn gedachten los te laten. Net na mijn ongeluk dacht ik weinig na, wat was dat lekker rustig. Nu ben ik weer over van alles aan het malen en me druk aan het maken over de meest nutteloze dingen. Zo was ik ook met van alles in mijn hoofd bezig toen we de grotten van Nerja bezochten. In het donker zie ik slechter, dus ik vond het niet superinteressant, want ik zag niet megaveel. Behalve heel veel stenen (logisch in een grot). Ik was ook nog met van alles in mijn hoofd bezig dus hield mijn aandacht er moeilijk bij. Aan het einde van de grotten vond ik het heel jammer dat ik niet veel had kunnen zien door mijn zicht en gedachtes. Dus toen we de grotten uitliepen kreeg ik bijna een paniekaanval. Die zette niet door, maar ik had wel even paniek. Paniek omdat ik niet had opgelet en niet veel had kunnen zien. Vond ik erg jammer. 

 

Ik had nog een ander moment dat ik in paniek raakte. Bij een winkeltje hadden we twee leuke jurken gekocht maar na vijf minuten had ik al spijt van het aanschaffen van één ervan. Nou, wij weer terug naar de winkel, deden ze niet aan refunds (terugbetalingen). Ik ben vrij fel, wat ik van mijn vader heb geërfd. Ik wilde al weglopen, maar hij ging met de winkeleigenaresse in discussie. Je moet namelijk wettelijk gezien (wist ik helemaal niet) iets kunnen terugbrengen en anders moeten ze je duidelijk op de regel wijzen dat dat niet kan. Hadden ze niet gedaan, dus na tien minuten discussie tussen mijn vader en de winkeleigenaresse kreeg ik mijn geld terug. Toen ze nog in discussie waren, was ik al naar buiten gegaan. Ik heb mezelf van de situatie verwijderd omdat het me even te veel stress opleverde. Mijn vader bood daar achteraf zijn excuses aan, maar ik was ook heel blij dat hij wel had volgehouden. Voordat ik iets aanschaf moet ik even goed over mijn keuzes nadenken voordat ik geld weggooi. In het pashokje had ik namelijk al bedacht waarom ik het jurkje niet wilde, maar toen ik uit het pashokje kwam reageerde mijn vader erg enthousiast. Ik was de redenen waarom ik het jurkje niet wilde helemaal vergeten. 

 

Maar afgezien van twee keer dat halfuurtje stress ging alles prima. We hebben van alles gedaan en ik hield het allemaal goed vol. Natuurlijk kon ik wel minder doen dan een normaal mens, maarja, die hebben ook geen hersenletsel. Want hoewel je niks aan mij kan zien, zijn er wel onzichtbare gevolgen. Die zijn gelukkig niet superheftig, maar er moet wel rekening mee worden gehouden. Dat heb ik zelf ook weer ervaren. Verder heb ik volop genoten, maar ik wil niet weer pas over 2,5 jaar op vakantie, dat weet ik wel. Het was een topweek.

Reacties