Breinsupport

Vorige week vertelde ik al over Professionals in NAH, maar er is nog een organisatie die mij helpt m’n leven weer op de rit te krijgen; Breinsupport. Ook vanuit deze organisatie is er één persoon die me helpt. Hij heeft ervaring met het begeleiden van mensen met NAH die weer gaan studeren of werken. Ook weet hij van alles van NAH af en weet hij welke gevolgen dit met zich mee kan brengen.

Een voorbeeld; mijn geheugen is erg verslechterd. Ik zat er zelf al maanden achteraan om met school te regelen dat ik geen toetsen meer hoefde te maken. Maar helaas, dat zat er niet in. Totdat Breinsupport in beeld kwam. Hij vroeg ernaar en opeens werd er gezegd dat we per periode naar de toetsing konden kijken. ‘Moet je wel even wat officiële documenten opsturen.’ Aan mij werd die optie geeneens gegeven. Ik had met liefde moeilijk lopen doen om die documenten te regelen. Het maakt me nog steeds boos als ik eraan terugdenk. Maar goed, het is goed gekomen.

 

Het is fijn om te weten dat er iemand is waar ik op terug kan vallen als het om school gaat. Want hoewel ze ongelooflijk goed meewerken en veel hebben geregeld om mijn studieloopbaan zo fijn mogelijk voor me te maken, schieten ze soms net tekort. En daar is Breinsupport om me mee te helpen. Niet alleen voor mij, maar ook om aan school uit te leggen hoe mijn brein werkt en duidelijke afspraken te maken.

 

En hij kan nog jaren in mijn leven blijven. Want als ik klaar ben met mijn studie, zal ik gaan werken. Maar dan moet mijn werkgever ook op de hoogte zijn van mijn NAH en van wat ik nodig heb. Het is lastig om aanpassingen zelf voor elkaar te krijgen. En omdat je niks aan mij kan zien worden klachten sneller minder serieus genomen. Hij heeft er verstand van en kan zijn standpunten onderbouwen met officiële documenten. 

 

Ik vind het nog steeds hartstikke eng om over de toekomst na te denken, want ik weet echt niet hoe alles gaat lopen. Maar ik weet dat ik op hem kan terugvallen, wat me al iets meer vertrouwen geeft. Dus om even terug te komen op een uitspraak die ik een tijdje terug deed; ik ga er wel komen. Al weet ik nog niet waar, maar ik ga er komen. 

Reacties