Wat hoop ik voor 2023?

Het jaar is nog niet voorbij maar het einde is in zicht. Vorige week blikte ik terug op 2022 en deze week kijk ik vooruit, naar 2023. Want wat wil ik graag in dit jaar bereiken? Om kort te zeggen; ik wil mijn leven weer leuk gaan vinden. Niet dat ik nu met heel veel tegenzin leef, absoluut niet, maar ik vind het nu oké. En oké is niet genoeg. Ik wil meer risico’s nemen en meer dingen uitproberen in plaats van in mijn cocon van veiligheid te blijven zitten.  

Ook hoop ik een betere balans te kunnen vinden tussen school en privé. School geeft me zoveel houvast en daarom besteed ik er al snel veel tijd aan. Maar daardoor heb ik mijn privéleven wat meer verwaarloosd. Daar wil ik meer tijd en energie in stoppen. Want uiteindelijk ben ik degene die veranderingen kan maken in mijn leven. Maar dan moet ik dat wel doen. Genoeg met alle excuses, ga gewoon dingen doen.

 

Verder hoop ik meer sociaal contact te hebben met mensen. Ik moet op zoek naar mensen die in dezelfde levensfase als ik zitten en die meer tijd hebben. Nu ik niet meer werk en niet meer naar feesten ga, heb ik vaak tijd over. Daarmee wil ik graag leuke dingen doen. Met anderen maar ook alleen. Jaja, ik moet ook op zoek naar een hobby.

 

Als laatste is mijn wens om meer zelfvertrouwen te krijgen. Dit heb ik al een keer gezegd, maar ik zal dit punt nog een keer uitleggen. Ik vind mezelf fantastisch, dus in dat opzicht heb ik genoeg zelfvertrouwen. Maar ik kan erg twijfelen over wat ik doe of zeg. Dat kan me echt dagenlang bezighouden en is meestal nergens voor nodig. Ik mag er zijn en plek innemen. Dus doe dat ook.

Reacties